tirsdag 16. september 2008

JEG FIKK ET KICK OG MÅTTE SNAKKE OM DØDSSTRAFF

Mitt syn på dødsstraff kort oppsummert: Utrolig mange fortjener å bli hung, drawn and quartered. Det betyr ikke at vi som folk eller noen rett eller konge eller president har rett til å bestemme over andre menneskers liv eller død. Derfor har man mennesker som utgjør en fare for samfunnet i institusjoner eller fengsler til vi finner på noe mindre barbarisk. Noe som kan ta hundre år, minst.

MEN! Om man har en stat som bruker dødsstraff, så skal det skje på torget i hovedstaden. Man skal ikke kunne lure seg til å drepe folk og holde det hemmelig hvem som drar i snora. Alle skal være presentert med fullt navn, og alle skal kunne se blodet sprute og lukte spy og bæsj og alt mulig annet som skjer når man dør. No quarter. Om du vil ta et liv må du kunne stå for det i landets største avis, ellers kan du drite i det.

Man må gjøre det uten skam eller ikke i det hele tatt, og folk skal vite hva de sender folk til. Jeg tror at en offentlig guillotinering fulgt av en folkeavstemning om dødsstraff ville det fjernet innen uka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg har ikke tenkt på det sånn før... men jeg tror vel du har rett i det med offentlig guillotinering og avstemning etterpå. Jeg ville stemt imot i alle fall. Dødsstraff - da er du ikke bedre enn de du dreper for å ha begått drap. Få det vekk.